Thursday, September 10, 2009

Kenanganku....

Salam semua....
Selamat berpuasa dan selamat dalam persiapan meyambut hari raya aidilfitri yg bakal menjelma...
1987 - 1993....tujuh tahun....itulah tempohnya aku bersama dan menjadi warga ABS...dari kelas perintis Rancangan Khas (RK) pada tahun 1987-1989, kemudiannya ting. 4 & 5 Akaun a.k.a Fairuz...seterusnya ke tingkatan 6 Bawah & Atas Jauhari....maknanya buat masa ini akulah warga ABS yg paling senior kat sini...hehehe...ada lagi yg seangkatan dgn aku seperti Icah dan Suraya (6 Juara)....dari zaman Pengetua Yap kok Keong yg ditakuti sehinggalah ke zaman Pengetua Ghazali(agaklah namanya...) mcm2 pengalaman n peristiwa yg dilalui dalam meniti usia remaja...pahit manis suka duka semuanya ada....konflik jiwa remaja pun pernah dirasa...hmmmm...macam2 ada...
but, alhamdulillah, semuanya menjadi pengalaman hidup yg amat berguna...menjadikan diri kita semakin matang dalam menghadapi cabaran mendatang.....
for this time, aku fokuskan sahaja kpd waktu aku bersama korang sume di ting. 6 Jauhari.......


bersama2 cikgu Roziki (aku lupa dah kat ne, sape2 leh bgtau) mase 6 bwh Jauhari....

92-93....bersama kalian di ting. 6, beberapa peristiwa yg aku ingat....permulaannya bermula di dewan mcm dewan kuliah (apa tah namanya) mase 6 bwh, then pindah ke kelas di sebelah dewan tu...bersama guru kelas cikgu Roziki (kot?)...then di di bangunan tingkat 3 coz dah naik 6 atas...bersama guru kelas Pn. Fauziah yg telah berkahwin di pertghan thn...dan berpindah ke Sarawak.....then cikgu Mano mengambil alih kelas kita....


atas jambatan gantung nak pergi kenduri cikgu fauziah....anak2 dara time tue...


kenangan bersama cikgu Fauziah.....bdk2 lelakinye ada tp sume tak naik atas rumah takde lah gmbr yek...


buat sesiapa yg terasa rindu utk menatap wajah jejaka2 hensem tika itu....hehehe....
asyik gmbr awek aje marah pulak nanti....

sbhg drp awek2 cun tue..... :)....
hahaha..... tersenyum aje korang menatap gmbr2 ni kan!!!! aku pun.... wat masa ni gmbr2 tu lah dulu.... InsyaAllah lain kali ada lagi....
dimana mereka sume skrg yek....masing2 meneruskan perjalanan kehidupan....brp org yg masuk U dr kelas ini yek....tak ingat aku...yg pasti aku ingat satu pencapaian yg baik bg kelas ni coz ramai yg dapat 5P....aku teringat kata2 si Rahmat Dzohari, menyesal aku tak belajar betul2, member2 aku termasuk member2 baik aku si yusri dan sorang lg tu pun leh berjaya... yusri masuk UMS kan?.... ha... betullah dia budak pandai tp sgt nakal n tak yakin ting 6 boleh membawa dia kemana2.....tu sebab dia nakal sikit kot....aku ingat la peristiwa cikgu nik keluar dr kelas tetiba....huhuhu....
yg pasti STPM membuka peluang semula kpd kita sume untuk meningkatkan diri.....menjadi siapa diri kita hari ini....apapun adatlah bagi yg berjaya dan kurang berjaya time STPM tue....namun ia bukan alasan untuk kita menjauhkan diri drp rakan2 seperjuangan kita dulu...
oklah inilah sahaja buat permulaan catatanku di blog ini........ berakhir disini.....












































2 comments:

  1. yes....berjaya juga membuat catatan kat sini...

    ReplyDelete
  2. huh..bestlah..ko macam blogger..ok ok tulis lagi..aku rajin membaca ni..

    ReplyDelete